piątek, 21 czerwca 2024

Niedziela 23 czerwca - zaproszenie do parafii Najświętszej Maryi Panny z Fatimy w Ciechanowcu - Dzień Ojca.

Witam i serdecznie zapraszam w najbliższą niedzielę, 23 czerwca na spotkania ze mną 
i z moją książką - "Zwiastunowi z Gór" - do parafii Najświętszej Maryi Panny z Fatimy 
w Ciechanowcu w Diecezji Łomżyńskiej.
Pod koniec każdej Eucharystii podzielę się świadectwem osobistych spotkań z Ojcem Świętym Janem Pawłem II podczas Pierwszej Oazy Rzymskiej III-go stopnia przeżywanej 
w sierpniu 1979 roku na zaproszenie i u boku naszego umiłowanego Papieża zaledwie 
w dziesięć miesięcy po objęciu przez Niego - kardynała Karola Wojtyłę - Stolicy Piotrowej.
Będę mówić o wartościach wynikających z tych niezwykłych, cudownych osobistych spotkań, z każdego słowa Ojca Świętego, którego w tamtym czasie oazowicze z całej Polski nazwali Zwiastunem z Gór.
Po Mszach Świętych zapraszam na spotkanie i chwilę rozmowy do stołu z książkami.
Będzie możliwość odpowiedzi na pytania, podzielenia się wrażeniami.
Na życzenie czytelników będę wpisywać dedykacje. Szczegóły podaję na afiszu.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam :) Do zobaczenia :)))                  Joasia Jurkiewicz.
Ojciec Święty Jan Paweł II - Adhortacja "Familiaris Consortio", 22 listopada 1981 -                                                                                                                                     fragment
(...) Mężczyzna, ukazując i przeżywając na Ziemi ojcostwo samego Boga, powołany jest do zabezpieczenia równego rozwoju wszystkim członkom rodziny.
Spełni to zadanie przez wielkoduszną odpowiedzialność za życie poczęte pod sercem matki, przez troskliwe pełnienie obowiązku wychowania dzielonego ze współmałżonką, przez pracę, która nigdy nie rozbija rodziny, ale utwierdza ją w spójni i stałości, przez dawanie świadectwa dojrzałego życia chrześcijańskiego, które skutecznie wprowadza dzieci w żywe doświadczenie Chrystusa i Kościoła.
Jan Paweł II o Ojcostwie
(...) Ojcowie wracają przez dzieci, na gruncie dziecięcej duszy stale odżywa ojciec.
(...) W wieku dziesięciu - dwunastu lat byłem ministrantem, ale niezbyt gorliwym. Mój Ojciec, spostrzegłszy moje niezdyscyplinowanie, powiedział pewnego dnia - Nie modlisz się do Ducha Świętego. I pokazał mi jakąś modlitwę. Nie zapomniałem jej... Z jakim On przekonaniem do mnie mówił! Jeszcze dziś słyszę Jego głos.
Rezultatem tej lekcji z dzieciństwa jest moja encyklika o Duchu Świętym.
(...) Tak jak kiedyś mój rodzony Ojciec włożył mi w rękę książkę i pokazał w niej modlitwę 
o Dary Ducha Świętego, tak dzisiaj ja, którego również nazywacie ojcem, pragnę modlić się 
z warszawską i polską młodzieżą akademicką - o Dar Rozumu, o Dar Umiejętności czyli wiedzy, o Dar Rady, o Dar Męstwa, o Dar Pobożności czyli poczucia sakralnej wartości życia, godności ludzkiej, świętości ludzkiej duszy i ciała. Wreszcie o Dar Bojaźni Bożej, o którym mówi psalmista, że jest początkiem Mądrości.
Przyjmijcie ode mnie tę modlitwę, której nauczył mnie mój Ojciec i pozostańcie jej wierni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz