czwartek, 18 kwietnia 2024

21 kwietnia - IV Niedziela Wielkanocna - Dobrego Pasterza - zaproszenie do Sanktuarium Świętego Antoniego w Radecznicy.

Witam wszystkich moich Czytelników i zapraszam serdecznie w niedzielę, 21 kwietnia, której patronuje Pan Jezus Dobry Pasterz, do kościoła Ojców Bernardynów położonego na terenie przepięknego, malowniczego Roztocza - Sanktuarium Świętego Antoniego w Radecznicy. 
Niezmiernie się cieszę z tego wspaniałego daru - bardzo chciałam pojechać ze świadectwem osobistych spotkań z umiłowanym Ojcem Świętym Janem Pawłem II do tej świątyni.
To kolejne miejsce zarządzane przez Ojców Bernardynów - po Leżajsku, Łodzi, Warszawie, Tarnowie, Rzeszowie, Dukli, Kalwarii Zebrzydowskiej, Przeworsku - w którym czeka mnie możliwość dzielenia się świadectwem osobistych spotkań z Ojcem Świętym Janem Pawłem II podczas Pierwszych Rekolekcji Oazowych III-go stopnia w Rzymie i w Castel Gandolfo, które miały miejsce w sierpniu 1979 roku i były precedensem do Światowych Dni Młodzieży.
Pod koniec każdej Eucharystii opowiem krótko o tamtej niezwykle pięknej Oazie, 
o wartościach wynikających z tamtych spotkań ze Zwiastunem z Gór, z każdego słowa Jana Pawła II, którym docierał do naszych serc i prowadził nas do Ewangelii Chrystusa.
Po Mszach Świętych zapraszam do stołu z książkami - będzie czas na chwilę rozmowy i na wpisanie dedykacji.
Szczegółowe informacje podaję na plakacie. Gorąco wszystkich pozdrawiam :) 
Do zobaczenia w Radecznicy :)))                                                  Joasia Jurkiewicz 
Ojciec Święty Jan Paweł II - Kraków Błonia, 15 czerwca 1999 - homilia, fragmenty
Te Deum laudamus,
Te Dominum confitermur.
Te aeternum Patrem,
omnis Terra veneratur.
Ciebie Boga wysławiamy,
Tobie, Panu, wieczna chwała.
Ciebie, Ojca Niebios bramy,
Ciebie wielbi Ziemia cała. 
Jakże to wielki dar Opatrzności Bożej, że dziś, razem z Kościołem, który jest w Krakowie, mogę włączyć się w ten hymn, jaki Niebo i Ziemia wznoszą od wieków na chwałę swego Stwórcy, Pana i Ojca! (...)
Niezmierzonej Ojca chwały,
Syna Słowo wiekuiste
z Duchem wszechświat wielbi cały -
Królem Chwały Tyś, o Chryste!
Chrystusowi oddajemy dziś chwałę. Jemu należy się nasza pieśń uwielbienia. 
Jaką bowiem wartość miałyby owoce istnienia Kościoła, gdyby nie były objawieniem zbawczego dzieła Bożego Syna! Kiedy słyszymy w dzisiejszej liturgii słowa - 
"Ja jestem Dobrym Pasterzem" (J 10, 11) - odkrywamy niejako najistotniejszy motyw naszego dziękczynienia.
"Ja jestem Dobrym Pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają, podobnie jak Mnie zna Ojciec, a Ja znam Ojca." (J 10, 14-15)
Chrystus mówi w tych słowach o sobie. To On właśnie jest Dobrym Pasterzem.
(...) Jeżeli Chrystus jest Dobrym Pasterzem i jako jedyny Dobry Pasterz staje się Królem wszystkich pasterzy w Kościele, to dzieje się tak dlatego, że w Nim mieszka miłość, która łączy Go z Ojcem. Przez tę miłość urzeczywistnia się owo Boże wybranie, które Ojciec podjął w stosunku do człowieka przed stworzeniem świata.
Przedwieczny i Jednorodzony Syn Boży, stając się Człowiekiem w imię tej właśnie miłości, 
o to jedno się troszczy - ażeby pomnażać wśród ludzi przybranych synów, którzy odpowiedzieliby przedwiecznemu wybraniu Ojca.
Właśnie dlatego jest Dobrym Pasterzem - daje życie swoje, ażeby ludzi bronić od śmierci, ażeby w nich pomnażać życie.
To życie jest w Nim. Przyniósł je z Sobą na świat stając się Człowiekiem jako dar Ojca.
Pragnieniem Chrystusa jako Dobrego Pasterza jest dzielić się tym życiem, obdarowywać nim człowieka, ponieważ tylko w ten sposób - uczestnicząc w Bożym życiu - człowiek, istota śmiertelna, może wyzwalać się od duchowej śmierci.
(...) Miłosierny Boże, wspieraj Swą łaską Twój lud na tej Ziemi.
Uczyń dzieci tego Kościoła pokoleniem świadków na przyszłe wieki.
Spraw, aby mocą Ducha Świętego Kościół w Krakowie i w całej Ojczyźnie kontynuował dzieło uświęcenia, jakie mu zawierzyłeś przed tysiącem lat.
"W Tobie, Panie zaufałem -
nie zawstydzę się na wieki!"
Nie zawstydzę się! Amen!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz