piątek, 7 lipca 2017

Świadectwo Pierwszej Oazy Rzymskiej ze Świętym Janem Pawłem II w kościele Świętego Wojciecha w Łodzi.

Witam serdecznie :) 
Całą niedzielę 23 kwietnia spędziłam w kościele pod wezwaniem Świętego Wojciecha w Łodzi, na Chojnach. Tak się pięknie złożyło, że właśnie tego dnia wypadało święto Świętego Wojciecha i odpust parafialny :) Od urodzenia jestem łodzianką, a w tym przepięknym kościele - Sanktuarium Chojeńskiej Matki Bożej Pocieszenia - znalazłam się pierwszy raz, gdyż jest on wybudowany na Chojnach, w dzielnicy miasta odległej od mojego miejsca zamieszkania. Historia parafii i pierwszego kościoła w ówczesnej wsi Chojny sięga końca XV wieku, natomiast obecna świątynia była budowana w latach 1902 - 1938. W kościele, w głównym ołtarzu, umieszczony jest słynący łaskami Wizerunek Matki Bożej Pocieszenia - Chojeńskiej.
http://www.swwojciech.entro.pl/historia_parafii-35-p.html
http://www.swwojciech.entro.pl/dzieje_kultu_obrazu_matki_bozej_chojenskiej-40-p.html
http://www.swwojciech.entro.pl/obraz_matki_bozej_chojenskiej-37-p.html
http://www.swwojciech.entro.pl/patron_parafii-36-p.html  
Bardzo dziękuję księdzu proboszczowi, Mariuszowi Szcześniakowi za życzliwe, ciepłe przyjęcie mnie w parafii ze świadectwem w dniu święta patrona - Świętego Wojciecha Biskupa i Męczennika.
Podczas ogłoszeń, pod koniec każdej Mszy Świętej, opowiadałam krótko o Pierwszej Oazie Rzymskiej i osobistych spotkaniach z Ojcem Świętym Janem Pawłem II, a później, jak zawsze, byłam przy stole z książkami, do którego podchodziły osoby zainteresowane treścią świadectwa.
Pani Bogusia, która czynnie uczestniczy w spotkaniach i rekolekcjach grupy Domowego Kościoła (czyli rodzin należących do Ruchu Światło-Życie) nabyła książkę z dedykacją w upominku dla swojej animatorki, Joli :)
Kochająca babcia Tereska poprosiła o wpisanie życzeń dla pięcioletniego wnuczka, Jasia, 
zaś babcia Marysia kupiła "Zwiastunowi z Gór" dla ukochanego wnuka, Grzesia, z okazji jego osiemnastych urodzin :)
Wpisywałam najlepsze życzenia Błogosławieństwa Bożego na dalsze lata i opieki Świętego Jana Pawła Wielkiego na wspólnej drodze życia dla małżeństw obchodzących właśnie trzydziestą i czterdziestą rocznicę ślubu :)
Kochająca mama poprosiła o wpisanie dedykacji dla dorosłej już córki, która swoją Pierwszą Komunię Świętą przyjmowała w czerwcu 1987 roku z rąk Jana Pawła II w Łodzi, na Lublinku :)
Podeszła po książkę mama z czworgiem dzieci - Karoliną, Klaudią, Kasią i Kamilem, który urodził się w roku 2005 - w czasie odchodzenia naszego Papieża do Domu Ojca.
Serdeczna, uśmiechnięta, życzliwa ludziom i światu pani Monika poprosiła o książkę z dedykacją dla siebie i opowiedziała mi o swojej historii oddalenia się od Kościoła na ponad dwadzieścia lat i o tym, że wróciła, na nowo zaczęła się modlić i przystępować do Sakramentów Świętych dzięki księdzu proboszczowi Mariuszowi - jego ogromnej życzliwości, otwarciu na problemy i potrzeby drugiego człowieka :)
Pani Justyna nosiła pod sercem ośmiomiesięcznego synka, który ma zostać ochrzczony imieniem Przemysław - poprosiła o książkę z wpisaniem najlepszych życzeń i ogromnej wdzięczności dla pani doktor Joanny, dziękując jej za uratowanie życia swojego i Dzieciątka :)
Kochający babcia i dziadek postanowili podarować moje wspomnienia z najlepszymi życzeniami swoim pięciorgu wnukom :) aby słowa Jana Pawła Wielkiego były dla nich drogowskazem i światłem w życiowych wyborach :)
Dla siebie nabyli książkę z dedykacją państwo Władysława Józefa i Józef Grzegorz :)
Rodzice zdecydowali, że podarują "Zwiastunowi z Gór" kochanemu synowi, Wojtkowi, w dniu imienin i czterdziestych urodzin :)
Kochająca mama poprosiła o zadedykowanie książki swojemu synowi, Andrzejowi, który jest księdzem i pracuje w Białymstoku :)
Wszystkim Czytelnikom, księdzu proboszczowi Mariuszowi i księżom wikariuszom dziękuję za tę wartościową niedzielę, za piękne spotkania w kościele Świętego Wojciecha - Sanktuarium Matki Bożej Chojeńskiej w Łodzi :))) 
Gorąco pozdrawiam :)                   Joasia Jurkiewicz










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz